Hi Ola!
I have two devices, both active an using MQTT. But in the app I can only get values from the latest? It says that my first device is not connected?
I cant remove it or find the active one on my network?
Please advice,
Best regards
Lasse
Hi Ola!
I have two devices, both active an using MQTT. But in the app I can only get values from the latest? It says that my first device is not connected?
I cant remove it or find the active one on my network?
Please advice,
Best regards
Lasse
Hej Lasse,
båda enheterna skickar in data till samma (ditt enda) hem. Jag har därför skapat ett andra hem som vi döpt tillfälligt till “AUX5U18” och flyttat den enheten dit.
När den enheten startar om (antingen triggat av dig eller av sig självt) så ska den skicka datat till det nya hemmet.
Om du loggar ut och in igen så bör nya hemmet dyka upp i appen.
mvh Andrea
Hej Andrea!
Jag har startat om min Home device men det verkar inte fungera, den dyker inte upp online i appen MEN MQTT fungerar fint fortsatt…
Hej Igen,
Nu har jag startat om Harge också via webb gränssnittet och då verkar den fungera men då försvann min Home (Skjutsvägen) enhet och jag kan inte lägga till den i appen?
Nu ser de ut att ha hoppat rätt, så starta om appen igen så bör båda två synas.
Hej Andrea!
Jag verkar inte få in någon info från min Home (Skjutsvägen) device till Currently appen?
Harge verkar funka, och båda skickar MQTT till mina HA.
/Lasse
Hej!
Det ser ut som om du (eller appen) “Disable internal pullup” igår för “Home” enheten 10de1e79cf58 som sitter på en LGF5E360 (Landis+Gyr E360). Loggen på servern säger
2024-03-04 18:43:30 restart pullup
och sedan dess har den inte kunnat läsa data från HAN-porten.
Du får gå in på dess webbinterface och kryssa ur “Disable internal pullup” så bör den hoppa igång.
Jag antar att du redan nu kan se både “Home” och “Harge” i appen, även om det inte finns data i “Home”?
mvh Andrea
Till:+1 till
Ons 2024-03-06 09:26
Hej Andrea
Jaha, ja det var nog jag som ställde till det ![]()
Kollade nog hur Harge var inställt och försökte efterlikna den setupen när det inte funkade.
Nu ser det bättre ut, tack ![]()
Men då undrar jag ju varför Harge har den inställningen men fungerar? Är det olika mätare?
Med vänlig hälsning,
Lasse