2nd device not connected?

Hi Ola!

I have two devices, both active an using MQTT. But in the app I can only get values from the latest? It says that my first device is not connected?
I cant remove it or find the active one on my network?

Please advice,

Best regards
Lasse

Hej Lasse,
bĂ„da enheterna skickar in data till samma (ditt enda) hem. Jag har dĂ€rför skapat ett andra hem som vi döpt tillfĂ€lligt till “AUX5U18” och flyttat den enheten dit.
NÀr den enheten startar om (antingen triggat av dig eller av sig sjÀlvt) sÄ ska den skicka datat till det nya hemmet.
Om du loggar ut och in igen sÄ bör nya hemmet dyka upp i appen.

mvh Andrea

Hej Andrea!
Jag har startat om min Home device men det verkar inte fungera, den dyker inte upp online i appen MEN MQTT fungerar fint fortsatt


Hej Igen,
Nu har jag startat om Harge ocksÄ via webb grÀnssnittet och dÄ verkar den fungera men dÄ försvann min Home (SkjutsvÀgen) enhet och jag kan inte lÀgga till den i appen?

Nu ser de ut att ha hoppat rÀtt, sÄ starta om appen igen sÄ bör bÄda tvÄ synas.

Hej Andrea!

Jag verkar inte fÄ in nÄgon info frÄn min Home (SkjutsvÀgen) device till Currently appen?
Harge verkar funka, och bÄda skickar MQTT till mina HA.

/Lasse

Hej!
Det ser ut som om du (eller appen) “Disable internal pullup” igĂ„r för “Home” enheten 10de1e79cf58 som sitter pĂ„ en LGF5E360 (Landis+Gyr E360). Loggen pĂ„ servern sĂ€ger
2024-03-04 18:43:30 restart pullup
och sedan dess har den inte kunnat lÀsa data frÄn HAN-porten.
Du fĂ„r gĂ„ in pĂ„ dess webbinterface och kryssa ur “Disable internal pullup” sĂ„ bör den hoppa igĂ„ng.

Jag antar att du redan nu kan se bĂ„de “Home” och “Harge” i appen, Ă€ven om det inte finns data i “Home”?

mvh Andrea

Till:​+1 till​

Ons 2024-03-06 09:26

Hej Andrea

Jaha, ja det var nog jag som stÀllde till det :slight_smile:

Kollade nog hur Harge var instÀllt och försökte efterlikna den setupen nÀr det inte funkade.

Nu ser det bÀttre ut, tack :pray:

Men dĂ„ undrar jag ju varför Harge har den instĂ€llningen men fungerar? Är det olika mĂ€tare?

Med vÀnlig hÀlsning,

Lasse

1 Like