[Åtgärdad] Kan inte registrera "fyndad" enhet

Enheten kan inte registreras. Har nollställt så enheten lyser blått igen, raderat appen och registrerat om mig samt registrerat Wi-Fi på nytt funkar ändå inte. Kommer så långt i wizarden att enheten skall registreras och där ”smäller” det,
får svar att ingen ny enhet hittas på nätverket.

Har testat att uppdatera firmware via webinterfacet men det går inte heller. Laddat ner bin-filen och uppdaterat manuellt går inte heller. Har 1.6.13 och såg att det fanns 1.7.3

Tips på lösning?

ADMIN EDIT:
Om du har “fyndat” din enhet, dvs köpt en returnerad enhet i perfekt skick, så kan den behöva låsas upp från tidigare ägare. Skicka ett meddelande till @ola_stopgap eller info@currently.one så ska vi nog kunna hjälpa dig.


Hej,
orsaken till att den inte vill registreras är att din enhet inte är på samma/liknande publika IP-adress som appen (A.B.222.135 respektive A.B.205.119), där A.B.C måste vara samma.
Är enheten på ett annat WiFi-nätverk än mobilen? Detta bör du undvika, annars får appen begränsad realtidsdata eftersom en direktkoppling inte kommer finnas.
Om det ändå är avsikten, så kan du kanske ha mobilen på samma nätverk just när du gör registreringen?
Hör av dig om den ändå inte vill registrera sig, så fixar vi det manuellt!

Det ser f.ö. ut som om du lyckats uppdatera firmware till 1.7.3 :+1:

Tack för snabbt svar. Det låter som min vpn på mobilen stör registreringen. både telefonen och enheten finns på samma nätverk. Kan tyvärr inte avregistrera den pga företagsregler. Kan du hjälpa mig registrera manuellt?

Uppdatering löste sig genom att nollställa enheten i webgränssnittet istället för den lilla knappen.

Manuellt registrerat.
Gå gärna in och konfigurera din enhet i appen, t.ex sätt namn, tidszon och elpris, så vi ser att det funkar korrekt även efter manuell registrering.

Fungerar kanon och snyggt gränssnitt i appen :smiley:

Nu ska vi se om jag lyckas med att få poolen att sluka mindre energi. Tack för en riktigt bra support, bra jobbat!

1 Like

Hej @Mibo59,
det ska vara fixat nu.

Framtida läsare med samma problem: skriv helst ett meddelande direkt till mig!

Hälsningar
Ola