[Åtgärdad] Problem med inloggning & _onReceiveError 2 & 3

hej,
precis som Fredrik rapporterade så kan jag inte logga in i appen sedan igårkväll (med Google login). Hela dagen idag har jag noterat dessa events i device log på den lokala websidan av devicet

_onReceiveError 2
_onReceiveError 3
serialEvent1 OVERFLOW 50439(52602)
CRC calc !FDC0 != !819E
, r=003 (C803), w=57A (CD7A)
CRC calc !1D9F != !BA0A
, r=57A (CD7A), w=57A (CD7A)

_onReceiveError 2
_onReceiveError 3
serialEvent1 OVERFLOW 45984(48147)
CRC calc !6DFE != !FFAE
, r=69C (B69C), w=413 (BC13)
CRC calc !04C0 != !512A
, r=413 (BC13), w=413 (BC13)

tidigare under dagen såg jag även problem med att connecta till collector.currently.cloud

Live-data fungerar fint sålänge jag är ansluten lokalt, dock ej över cloud. Har heller ingen förbrukningsdata, inga kWh registrerade alls. Hänger allt ihop med problemet jag visade i första inlägget med att connecta till cloud collector (dvs: finns förbrukningsdata bara i cloud)?

Hej,
det stämmer att förbrukningshistoriken endast sparas i cloud, eftersom varken enheten eller appen har möjlighet att spara några större datamängder utöver settings.
Har sett att när man saknar historiken så hjälper det ibland att starta om appen. Där är nån bugg…

mvh Andrea

Har startat om både enheten och appen, även rensat data för appen och ominstallerat. Ingen förbrukningsdata registreras tyvärr.

Hej igen,
nu är ny version av appen ute i App Store och Google Play, Mobile App version 1.18.4 (Sign in, min-max Amps), så prova gärna uppdatera till den. Har även gjort ändringar på servern för inloggning och hämta historik.

mvh Andrea

Nu så funkar allt, och historiken verkar finnas sedan jag installerade mätaren.

Tack :slightly_smiling_face:

1 Like