Currently saknar data från HAN-port/Ellevio

Tjena!
Jag försöker installera en Currently One hos min far (enheten har tidigare suttit hos mig och funkat bra).
Nytt konto skapat.
Vi kopplar in på HAN-porten och kör igång.
Blått ljus och iPhone-appen hittar enheten , Wifi-kopplingen går bra.
Sen kommer vi inte längre, meddelandet “Currently får inte någon data via HAN-Porten…” visas.
Har provat flera gånger och även gjort reset.

  • Firmware 2.4.9
  • Elmätaren är en Sagem T211
  • Elnät från Ellevio, HAN-porten aktiverad sedan en vecka tillbaka

Kan det finnas kvar inställningar i enheten från den gamla installationen som måste rensas?
Några andra tips?

Hälsningar
Micke

Hej Micke,
enheten har inte visat sig för servern sen 18 juli, så jag tror inte den kommer åt internet som den ska.

Nästa sak att kolla är på dess webbgränssnitt,
http://currentlyone_54b01879cf58.local
att “Disable internal pullup” inte är ikryssad.

mvh Andrea