Fler användare, flera Currently One och flera platser

Fler användare:
Kan man dela data till andra användare exempelvis inom familjen. Hittar en funktion som heter Share men blir inte klok på detta?

Fler Currently One:
Kan man köra flera Currently One till samma app och hur konfigurerar med dessa i så fall?

Flera platser:
Skulle vilja köra en Currently hemma och en i stugan och samtidigt användare samma app. Givetvis så är Wifi nätverken olika. Stödjer systemet detta?

  1. Dela historisk data för ditt Hem
  2. Det fungerar med flera Currently One till samma app-konto. Undertecknad har tre, och en kund har sju enheter/Hem på samma konto.
    Däremot är det inte säkert self-service fullt ut, så skriv ett PM här eller email till info@currently.one så ska vi kunna fixa det. Ange gärna båda dina Currently Ones deviceId.
    För din “andra” Currently One så är det enklast att konfigurera WiFi manuellt, dvs via en browser istället för via appen.

Har nu fått igång två st Currently One på två olika platser, men får inte igång appen för den andra installationen.
Web interfacet ser bra ut och jag får uppdateringar i 6 Hz, har satt upp WiFi och kan logga in via den lokala IP adressen. Har stängt av blink och testat med olika WiFi effekter utan framgång.
Använder mig av en Iphone har satt den i flygläge och ingen data, är inloggad på samma WiFi nätverk som Currently One modulen, har dock flera access punkter i nätverket med samma konfiguration.
När jag kommer till steg testa kommunikation “The app is testing and verifying the connection to Currently One” så får jag fel meddelande “Currently could not receive data from the HAN port” detta stämmer bevisligen inte då jag via Web interfacet ser att det uppdateras med 6Hz.
Kör set-up mobil och web interfacet parallellt.
Vad kan det vara för fel jag för, verkar vara förknippat med mobilen och kontot.

Har funderat vidare, om jag tar hem den krånglande modulen loggar in via webinterfacet och konfigurerar om Wifi manuellt till hemma nätverket. Sedan kör jag app installationen och lägger till modulen och därefter flyttar tillbaks till adress 2 och ställer manuellt om Wifi manuellt. Fungerar detta bättre?

Hej,
detta tror jag förklarar de konstiga dygnsvärdena, din enhet 38dc1e79cf58 har suttit tillfälligt på en andra mätare?

Att ha två enheter och två “Hem” på samma konto i appen kräver lite manuell setup som vi gärna gör här i supporten.
Vilka id:n har dina enheter? Jag antar att de är 38dc1e79cf58 och a4dd1e79cf58, stämmer det?
Vilken av dina enheter vill du ha kopplad till hemmet “JKPG”?

När du meddelat detta kan jag skapa ett andra Hem i samma konto och koppla den andra enheten till det.

mvh Andrea

Hej @MicaelM ,
nu har jag lagt till ett nytt hem, och pekat din andra enhet (a4dd) dit.
Startar du om appen bör du kunna se båda hemmen/enheterna där.

mvh Andrea