Hur visar man fasströmmar?

Jodå, den begärs av appen, och det är väl vid första launch som iOS inhämtar tillståndet från användaren.
Är dina iOS-device möjligen Managed Device? Brukar synas såhär:
IMG_0031

Settings - Privacy & Security - Local Network - visas den listan av appar?

Har du nån annan app som connectar via lokalt nätverk, t.ex. Spotify-appen med Sonos högtalare?

Vågar man föreslå att du avinstallerar appen och installerar den igen, för att se om frågan ställs?

Det är inte managed devices!
Jag har flera appar som ansluter till enheter över lokalt nät.
Har nu installerat om Currently på både iPhone och iPad, och får frågan om lokalt nät bara på iPad - inte på iPhone!!!
Currently syns nu under “Settings - Integritet och säkerhet - Lokalt nätverk” på iPad.
Ingen av apparna visar dock något ytterligare realtids-diagram :frowning:
Provar uppgradering av IOS under natten.

Uppdatering av IOS gjorde ingen skillnad!

Förtydligande:
Uppgradering av IOS gjorde ingen skillnad i presentationen, men jag fick frågan om lokalt nätverk, vilket nu syns under inställningar.

Jag ser inte att jag kan göra så mycket mer, vågar jag skylla på en bugg i appen?

/Fredrik

Eftersom du inte får det att funka trots all felsökning är det svårt att inte betrakta det som en bugg i appen!

Du får gärna testa att uppdatera appen till senaste versionen, 1.15.0 - hade en användare igår vars realtidsgrafer hoppade igång efter uppdatering.

Jag hade missat att det fanns en uppdatering av appen.
Jag har nu uppdaterat till 1.15.0, men tyvärr -
jag får fortfarande inte upp grafen med fas-strömmar :frowning:

Hej igen @FreddeR ,
jag upplevde, efter ett strömavbrott här hemma i kvarteret i morse, att enheten fick fel lokal IP-adress i databasen.
Lokal IP-adress kan användas av appen för att upprätta direktkontakt med enheten, om inte enheten presenterar sig korrekt via Bonjour. Direktkontakt är en förutsättning för att se fasströmmarna.

Så nu vill jag gärna dubbelkolla:

  1. Att din enhet verkligen finns på 192.168.50.91 just nu
  2. Om du kan PINGa den via currentlyone_04de1e79cf58.local

H / Ola

Hej Ola!
Ja, den svarar på PING på både 192.168.50.91 och på currentlyone_04de1e79cf58.local,
och den svarar på 192.168.50.9 över både http och telnet.
Jag hittar den på 3 Bonjourtjänster: WWW HTTP, Telnet och _currently, och alla anger samma IP-adress!

Jag når den både från stationär PC och från mobila IOS-enheter,
och appen visar diagrammet realtidsdata för effekt, dvs NÄSTAN allt fungerar :slight_smile:

/Fredrik