Ingen kontakt vid instalation

Problem att konfigurera enhet, kommer så långt att jag får välja nätverk. Efter det snurrar det bara.
Den blå lampan slocknar, sedan inget.
Provat vid Mätare och även inomhus kopplad till PC med USB.
I appen har det dykt upp en Gäst i huset som är offline.
Har lyckats att resetta en gång, men samma problem.
Vad göra?

Hej,
vi har fixat lite i databasen. Prova starta om både enhet och app, så får vi se hur långt du kommer!

Hälsningar
Ola på Currently

Provar, tack för snabb respons

Nu är den online, tack för hjälpen

1 Like

Nu är den offline igen
Provade omstart av app och enhet, fortfarande ingen kontakt.

Din enhet startade om igår morse

> DEBUG 2024-01-31T08:38:04.050433Z {"cloudMode":15, "deviceId":"******79cf58", "localIP":"192.168.1.200", "resetReason":"SW", "rssi":-76}

och rapporterade data fram till

INFO 2024-01-31T09:51:12.407554Z [status: 204] [userAgent: CurrentlyOne 2.4.3] https://collector.currently.cloud/api/v2/state/gBb**********/********?deviceId=******79cf58&tz=Europe%2FStockholm

Sedan dess har den inte visat sig på nätverket. Du skrev

Provade omstart av app och enhet, fortfarande ingen kontakt.

vid 16-tiden, vilket alltså inte kan ses från servern. Det låter som WiFi-problem tycker jag.

Hej, du hade rätt det var nätverksrelaterat.
Min Access punkt hade hängt sig och efter omstart har jag kontakt igen.
Jag har två andra enheter som skall gå på denna AP men de kunde byta till en annan så jag uteslöt detta i felsökandet.

1 Like