Problem att konfigurera enhet, kommer så långt att jag får välja nätverk. Efter det snurrar det bara.
Den blå lampan slocknar, sedan inget.
Provat vid Mätare och även inomhus kopplad till PC med USB.
I appen har det dykt upp en Gäst i huset som är offline.
Har lyckats att resetta en gång, men samma problem.
Vad göra?
Hej,
vi har fixat lite i databasen. Prova starta om både enhet och app, så får vi se hur långt du kommer!
Hälsningar
Ola på Currently
Provar, tack för snabb respons
Nu är den online, tack för hjälpen
Nu är den offline igen
Provade omstart av app och enhet, fortfarande ingen kontakt.
Din enhet startade om igår morse
> DEBUG 2024-01-31T08:38:04.050433Z {"cloudMode":15, "deviceId":"******79cf58", "localIP":"192.168.1.200", "resetReason":"SW", "rssi":-76}
och rapporterade data fram till
INFO 2024-01-31T09:51:12.407554Z [status: 204] [userAgent: CurrentlyOne 2.4.3] https://collector.currently.cloud/api/v2/state/gBb**********/********?deviceId=******79cf58&tz=Europe%2FStockholm
Sedan dess har den inte visat sig på nätverket. Du skrev
Provade omstart av app och enhet, fortfarande ingen kontakt.
vid 16-tiden, vilket alltså inte kan ses från servern. Det låter som WiFi-problem tycker jag.
- Enheten rapporterade senast RSSI på -76dB, vilket bör vara okej
- Kontrollera om den dyker upp på ditt nätverk. Webbinterface bör just du kunna nå på http://192.168.1.200, vilket var senaste lokala IP-adress enheten fick
- Kontrollera gärna WiFi txPower read/write in web interface. Om den har tryckts ned kan det orsaka att den tappar WiFi.
- Kanske hjälper extra strömmatning via micro-USB?
Hej, du hade rätt det var nätverksrelaterat.
Min Access punkt hade hängt sig och efter omstart har jag kontakt igen.
Jag har två andra enheter som skall gå på denna AP men de kunde byta till en annan så jag uteslöt detta i felsökandet.