Kan inte aktivera min Currently One

Hej!
Har nu provat att ansluta två olika Currently One till min mätares (Ellevio SagemcomT211) P1-port, men de blå lysdioden tänds inte på någon av de två. Har kontrollerat på Ellevios hemsida och även ringt till dem och P1-porten är aktiverad. Någon som har något tips vad som kan vara fel?

Hej!
Blinkar den till en gång (gulgrönt) strax efter att du kopplar in den? Det betyder att den startat.
Sedan ska den lysa blått om den inte fått ditt WiFis namn och passkey.
Om den startar men inte lyser blått så får du prova en factory reset, vilket rätt ofta behövs om du “fyndat” din enhet. Hur man återställer Currently One

mvh Andrea

Har äntligen fått tid att fortsätta med installationen och har nu kommit så långt att appen hittar enheten och jag kan koppla upp den mot mitt lokala nät. Nästa steg är att enheten ska få data via HAN-porten, men här fastnar jag. Det kommer ingen data enligt appen. Jag har kontrollerat med Ellevio och den lokala porten är aktiverad. Jag använder den medföljande RJ12-kabeln mellan enheten och mätaren. Några förslag hur jag går vidare?

Hej,
Mobilen med appen behöver vara på samma nätverk som enheten för att den ska kunna få in data via HAN-porten och skicka vidare den till appen. Det är första kontrollen som bör göras, särskilt om man har både 5GHz och 2.4GHz WiFi hemma.

mvh Andrea