Kommer inte igång

Enheten blinkar till grönt och lyser sen svagt blått när jag kopplar in den, men jag får inte kontakt med den via husets wifi. Den röda pluppen lyser i appen. Porten är aktiverad hos Ellevio, What to do?
Sagemcom T211, Ellevio



Hej,
om den lyser svagt blått betyder det att den inte fått korrekta WiFi-uppgifter.
Gå till Inställningar och välj + Lägg till ny enhet igen, för att appen ska söka upp enheten och påbörja konfigurationen igen.

Får det ändå inte att fungera. Har lagt in wifi-uppgifterna igen.
Enheten jag fick leverererat var begagnad, gamla fästkuddar satt på baksidan. Kan det vara en retur på en enhet som krånglat?

Hej,
Ursäkta sent svar i semestertider. Eftersom vi inte kan se att din enhet lyckats kontakta vår server vid uppstart, tror jag inte du fått in några WiFi-uppgifter som funkar. Är du säker på att det är ett 2.4GHz-WiFi som du anger? Eller är det 2.4 och 5GHz med samma WiFi-namn?
Vidare behöver telefonen/paddan med appen vara på samma nätverk för att enheten ska visas som online i appen.
m.nu säljer/fyndar inte de enheter som krånglat, bara felfria enheter där användaren inte får det att funka med utrustningen hemma.

mvh Andrea

Hej igen!
Nu testar jag den i sommarstugan, Vattenfalls web säger att porten är aktiverad, jag kommer åt boxen via wifi och webgränssnittet, men får fortfarande inte någon el-data i appen.
Tog två skärmdumpar från webbgränssnittet.



Nu verkar det som att jag kommit igång. Men måste jag vara på samma wifi för att det ska fungera? Funkar det inte om jag är på annan ort?

Fint att det kommit igång.
Realtidsdatan (kW, fasströmmar och spänningar) uppdateras bara automatiskt om du är på samma nätverk.
Om du gör swipe-down-to-refresh så laddas senaste timmans effektvärden från servern, oberoende av vilket nätverk du är på.
Förbrukningshistoriken (staplarna med kWh) laddas om vid SwipeDownToRefresh, också dem oberoende av nätverk.

mvh Andrea