Kunde inte hitta en ny enhet på ditt nätverk

Hej,
Jag har köpt en currently one som jag registrerat och kopplat in i vår elmätare. Jag försöker lösa ett uppkopplings problem och har nollställt den och försöker nu registrera om den utan framgång.
När jag valt Wi-Fi nätverk och den skall registreras får jag hela tiden meddelandet
“kunde inte hitta en ny enhet på ditt nätverk”

M.v.h. Frank

Hej Frank,
du tycks ha sprungit in i ett setup-problem som vi ska försöka fixa permanent.
Tills dess, börja med att starta om din app i mobilen (ser ut att vara en Android) och gör “Sign in with Google” igen, så borde den kunna lägga till och registrera din enhet.

Ok tack ska prova det.
Behöver man ha HAN sladden inpluggad när man konfigurerar ? Det är lite svalt ute och det vore skönt att kunna sitta inne och konfigurera och sedan gå ut och plugga in den .

Nu har jag provat loggat ut från Currently One appen och avinstallerat hela appen för säkerhetsskull.
Därefter började jag in ny installation och kommer lika långt som tidigare, efter appen scannat fram nätverken och jag angivit lösenord dyker meddelandet
“Kunde inte hitta en ny enhet på ditt nätverk”.

Ytterligare ett försök gav samma resultat, det här var mina steg

  • Currently One lyser med fast blått sken och mitt google konto är inte länkat till Currently One
  • Telefonen är upkopplad mot mitt hemnätverk
  • Loggar på Appen via mitt google konto och kör Lägg till enhet
  • Mobilen kopplar upp sig mot Currenty one och fortsätter installationen
  • Blåa skenet slocknar och en gul blinkning dyker upp
  • Meddelandet Kunde inte hitta en ny enhet på ditt nätverk dyker upp, telefonen är i detta läge uppkopplat mot mitt hemnätverk

När jag tittar via Webgränssnittet ser jag att mitt nätverk är specat under SSID

/Frank

Konfigurationen kan göras inomhus med strömmatning via micro-USB.
Däremot kommer enheten inte kunna kontrollera att den tar emot data, så i det läget får du avbryta och sen gå ut och plugga i den. Registreringen ska då vara avklarad.