Problem att lägga till apparat

Jag försöker lägga till vår värmepump och hittar under Heat Pumps, NIBE, F1255/16 .
När jag väljer den får jag svaret: type ‘Null’ is not a subtype of type ‘Map-String, dynamic>’ in type cast. Jag provar flera olika modeller som jag inte är intresserad av och får samma svar.
Om jag testar Fridges, Electrolux, ERE3500 som inte heller är av intresse kan jag välja fas.
Jag vet inte om det har med saken att göra men när jag installerade Currently One tog det ett tag men till slut har jag fått upp mätvärden. Dock är förbrukningen som visas för igår 13500 kWh.
När jag provar att installera consolen på mobilen visas endast Null. Är det samma Null som ovan?

Hej,
de apparaterna som ger type 'Null' is not a subtype of... har inte giltiga profiler - oftast beror de på att de är ofullständiga och saknar övergångar (transitions) mellan tillstånden. Dessa borde egentligen inte synas för andra användare, förrän profilerna är giltiga.
Det borde alltså inte ha med din installation av Currently One att göra.

Webbapplikationen my.currently.one är inte avsedd att användas i mobilen, då mobilen har för liten skärm och bristfällig mus och tangentbord!

Titta på t.ex. Nibe F2025-14 för hur en enkel, giltig profil kan se ut.

Jag famlar fortfarande.

Läser posten från 5 oct om Individuella apparater.
" Katalogen finns på https://my.currently.one"
Jag provar från datorn, Firefox
Får endast upp ett “Null”
Chrome likaledes
Edge, inloggningen kommer upp men kommer inte vidare
Opera, samma
Är det jag, eller…

Jag har nyligen loggat in från Chrome och Safari på min Mac, och jag kan inte återskapa ditt problem.
Någon annan användare här på forumet som upplever liknande? @SorenK ?

Nu har det löst sig.

Jag provade på en annan dator och där funkade det.

Då tänkte jag att det kanske var nåt med Cachen, men det var det inte.

Däremot verkar det har varit några sura kakor som spökade får när jag rensade allt från Currently one så hoppade det igång.

Nu återstår bara att få stil på huvudproblemet, apparaterna, så jag lär få anledning att återkomma.

1 Like

Nu måste jag svara mig själv.

Jag ropa visst hej lite för fort.

Jag använder Firefox och det var bla där jag fick Null-problemet. Efter kakrensning fungerade det, ett tag men sen blev det Null igen och kakrensning.
Vad kan detta bero på?