Problem att logga in på my.currently.one

vet inte om det bara ät jag eller om detta är något allmänt men har precis köpt en Currently one och försöker lägga till enheter för monitorering. jag hittar inga enheter i appen via telefonen, när jag klör via en Ipad och webläsaren så kan jag inte få fram hela sidan för att lägga till nya enheter och kör jag via en PC så får jag inte logga in på my.currently.one med goggel konto, det enda jag får fram är
ERR_BLOCKED_BY_CLIENT

Någon som varit med om liknande? och hur löste ni det i så fall?

Hej,
jag har precis verifierat Sign in with Apple, Google och Facebook på https://my.currently.one
Jag använde Chrome och Safari på en MacBook.
Vissa inloggningar kräver att popup-fönster tillåts av browsern, kan det vara det som är problemet för dig?

Kör man my.currently.one på en iPad (vilket inte rekommenderas) måste man växla mellan Portrait och Landscape för att komma åt de olika knapparna.

Med “jag hittar inga enheter i appen via telefonen”, menar du att du inte hittar de märken och modeller av apparater du vill lägga till, eller att du inte hittar några apparater överhuvudtaget?
Just nu visas fem olika brands/märken i kategorin “Coffee Makers” som exempel.

Hälsningar
Ola på Currently

Jag har ett liknande problem. När jag försöker komma till my.currently.one så blinkar Currently loggan förbi, men sen står det bara “Null” uppe i vänstra hörnet på skärmen.

Vad gör jag för fel?

mvh // Niklas

Hej Niklas,

  • använder du mobilen eller en dator när du surfar till https://my.currently.one?
  • är det när sidan laddar, eller först efter du gjort Sign in with … som loggan blinkar förbi och följs av Null?
  • har du “allowed Third party cookies” I din browser, åtminstone för my.currently.one? Behövs för inloggning med Google.
  • tillåter din browser popups? Behövs för inloggning, åtminstone via Facebook.

Många frågor i retur :wink:
Ola på Currently