Reset med knapp fungerar inte

Min enhet får inte kontakt med WiFi längre av någon anledning. Jag tänkte att en factory reset skulle skulle funka, men jag får inte till det. När jag stoppar i USB-sladded blinkar den till, och blinkar grönt lite då och då. Jag håller in reset-knappen i 12s, enligt instruktion, men enheten verkar inte nollställas. Den ska starta om och lysa blått enligt instruktionen, men det gör den inte. Har gjort detta upprepade gånger utan tillfredställande resultat. Vad gör jag för fel?

Hej Michal,
det låter som om du gör rätt, så det enda jag misstänker är att du inte träffar knappen ordentligt.
Man ska känna som ett distinkt “klick” både när man trycker in och släpper upp knappen. När man trycker in den rätt hör man också ett “klick”.
Om det inte är tydligt, föreslår jag att du tar bort plastlocket (fyra skruvar på nya varianten, lite lim på gamla) så att du ser tryckknappen innanför hålet på långsidan.
Se Hur man återställer Currently One om du inte redan gjort det!
Bra att du strömsätter med USB-sladd inför reset, fortsätt med det!

Bara för att dubbelkolla, den är inte synlig via sitt egna WiFi “CurrentlyOne” så att du kan göra factory reset via webbinterfacet? (Jag ser att den inte får kontakt med WiFi längre, så den är kanske osynlig/offline)

mvh Andrea

Hej Andrea,

jag har testat mer nu och sett till att reset-knappen trycks ner. Jag hör ett tryck och jag har tom skruvat bort plasten och testar på kretskortet direkt. Kan det vara så att komponenten (reset-knappen) är trasig eller att lödningen inte är bra?

MVH,
Michal

Hej,
så kan det vara låter det som. Jag tror vi får ersätta den. Kan du inleda med email till info@currently.one ?

mvh Andrea