Sign in med google fungerar ej

Klickar man på sign in with google på my.currently.one händer “ingenting”. (Både apple och Facebook fungerar på så sätt att man får upp en inloggnings ruta).

Öppnar man developer tool console i webbläsaren finns varningar om att man gör saker ang google inloggning (lyssnar på events) som är obsolete och kommet sluta fungera (kanske har det?), men inget tydligt fel.

Har testat både på dator (senaste edge och på telefon).

Android appen fungerar, men där får jag inte testa att skapa en egen appliance (tänkte testa lägga in en 1kw för varmvatten)

Jag har hittat en workaround.
Man måste använda google chrome OCH vara inloggad med samma google konto i webbläsaren.

Då använder den någon speciell inbyggd inloggning i stället för att komma till vanlig inloggning rutan som annars är det normala.

Det vore trevligt om man precis som med Facebook hade möjlighet till banlid oairh2/openidconnect baserad inloggning.

3 Likes

Njaeej, trodde att ditt tips skulle hjälpa mig.
Jag aktiverade min enhet för ett litet tag sedan (struligt tills jag såg någonstans att mobilen måste vara på samma 2,4GHz nätverk som Currently).
I alla fall, sedan dess har appen i mobilen funkat och jag kan se data.
Idag var jag plötsligt utloggad och kan inte logga in igen med Google. Har sett till att third party cookies (tillåt spårning mellan webplatser) är aktiverat. Ser till att jag är inloggad med mitt Google-konto i webläsaren när jag försöker logga in i currently-appen men det går inte hela vägen, varken på dator eller iphone. Det står NULL i vänsterhörnet.

Är det allmänt strul med Google? Tyckte att det hintades om det i någon tråd.

Medan du skrev ovan har det varit allmänna problem med inloggning oavsett vilka man loggar in med.
Testa gärna igen, för nu är det felet åtgärdat iallafall…

mvh Andrea