[Åtgärdad] Inget fungerar p.g.a. fyndvara

Jag skulle behöva hjälp att få igång min enhet. Jag kommer inte åt den på något sätt. Den blinkar bara till snabbt en gång när jag startar den men sedan verkar den alldeles död. Det händer inte heller någonting när jag håller inne den fysiska knappen för återställning. Jag är dessutom inloggad som gäst. Vid första uppstarten gick mätaren vidare i sitt LED-schema och började lysa blått men det har jag inte fått till igen. Vet inte hur jag kan gå vidare härifrån.

Hej,
så här återställer du din enhet:
Hur man återställer Currently One
Om du kan ange din enhets deviceId (kan ses t.ex. i webbinterfacet) så underlättar det eventuell upplåsning på serversidan, vilket kan behövas för fyndvaror.
Men vi börjar såhär!

Nu har jag lyckats återställa enheten men jag kommer inte vidare. Jag har min enhets deviceID (10dd1e79cf58) men lyckas inte komma in på serversidan.

Bra, jag ska låsa upp din enhet från den tidigare ägaren. Stay tuned.

Om du kan starta om din enhet (ej återställ) så kan du prova registrera den i appen igen.

Nu ser det ut att fungera. Den lyckades inte verifiera att den hade uppkoppling mot elmätaren men jag får ju fram kurvor på effekt ström och förbrukning så jag får anta att allt är som det ska. Tack så mycket!

1 Like