Om du vill återställa din Currently One, t.ex. för att flytta den till annat konto, har du följande alternativ:
Tryck på knappen “Radera och återställ enheten” / “Remove device” i mobila appens Inställningar/Settings.
Tryck på “Factory reset”-knappen i webbgränssnittet. Detta hittar du på t.ex. http://10.0.1.18 alternativt http://currentlyone_3c690779cf58.local
Tryck in knappen på den kortare långsidan av enheten när den är igång, och håll den intryckt i 12 sekunder (minst 10s, max 15s). När du släpper knappen ska enheten starta om och sen lysa med ett fast blått sken. OBS! Tryck inte in nåt föremål i den ljuskänsliga sensorn som sitter innanför det större hålet i botten av enheten!
Använd curl eller motsvarande:
curl -X POST http://hostname/api/v1/factory_reset
där hostname är enhetens adress, t.ex. 10.0.1.18 alternativt currentlyone_3c690779cf58.local som exempel.
Enheten måste vara igång när man gör återställning, och om man inte vill/kan ha den på mätaren så funkar det bra att mata den med USB-ström.
Vill du enbart ändra WiFi-inställningar kan du göra det via webb-interfacet. Då är inte återställning nödvändigt. Om du vill använda appen för att konfigurera WiFi, då får du först återställa och därefter lägga till ny enhet igen.
Vore bra med en länk här till hur man kommer åt webinterfacet…
Jag har glömt…men nu kom jag ihåg det! Man måste ansluta sin dator till CurrentlyOne wifi.
Jag har den nya modellen så ingen sida är kortare än den andra. Är det då det pytte lilla hålet på ena sidan som fyller samma funktion?
Min CurrentlyOne har slutat skicka data. “Om”/“WiFi” anger en IP som inte är på mitt subnät. Så jag tänkte att en fabriksåterställning borde fungera. Men att trycka en nål in i det lilla hålet på sidan verkar inte ha någon effekt.
12s (mellan 10 och 15s) intryckt knapp innanför lilla hålet på sidan, när enheten är igång, är det som krävs för fabriksåterställning. När den är återställd lyser den blått efter uppstart.