Hur lägger man till transitions?

Jag ser inte var jag lägger till transitions (romberna), så jag kan inte spara nya apparater. Har testat i Mozilla, Chrome och Edge, men undrar om jag missar en knapp eller något knep för att lägga till dessa och kan därför inte spara dem.

Vore fint om någon kunde skapa en apparat från början till slut inkl. knapptrycken och lägga in i tutorial-delen.

Transitions (romber och connectors) mellan states (ellipser) läggs till genom att först klicka i lilla cirkeln på från-state, och sedan klicka i lilla cirkeln på to-state.
Möjligen går det bättre att träffa lilla cirkeln om du inte har någon annan transition eller något state valt. Du deselectar genom att klicka i rutnätet utanför elementen i din modell.

Hej,

Mitt problem är att det inte kommer upp några romber. Jag skapar kopplingarna (se bild), men därefter stöter jag på patrull.

Jag har satt IVT490 på att använda max 6 kW tillskott och då kommer den ha 4 olika lägen: Avstängd, Inget tillskott men påslagen, 3 kW tillskott, 6 kW tillskott. När jag lägger till pilar mellan alla states får jag inte upp några romber och när jag sparar försvinner de kopplingarna jag gjort och ser då ut enligt nedan igen.

Hej,

Se gärna förklaring ovan ang. problemet. Jag undrar om det är problem med webb-implementeringen som gör att alla mina webbläsare inte ger mig romberna (knapp utanför skärmen eller liknande - F11 gav inget resultat där) eller om det är något annat man behöver göra för att skapa kopplingarna.

Hej igen,
jag kan inte återskapa ditt problem, men om jag gör som nedan, kan jag bygga en profil med Chrome:

1. Sign in with NNN (samma som i mobilappen) på https://my.currently.one
  2. Ladda om sidan (command+R på Mac)
  3. Välj IVT i listan av brands
  4. Välj + längst ned i listan av IVT-modeller
  5. Klicka Domestic Appliances , Climate Control, Heating, cooling & air quality följt av Select
  6. Fyll i 490, 3 faser och ditt alias (support i mitt exempel)
  7. Klicka save incomplete profile för att spara såhär långt
  8. Välj översta state active och ändra average power till 1000
  9. Avmarkera genom att klicka i rutnätet utanför states
  10. Klicka vänstra lilla cirkeln på off-state
  11. Klicka vänstra lilla cirkeln på active-state. Nu bör transition-romben dyka upp med 1000 W
  12. avmarkera genom att klicka i rutnätet utanför states
  13. Klicka i högra lilla cirkeln på active-state
  14. Klicka i högra lilla cirkeln på off-state. Nu bör transition-romben dyka upp med -1000 W
  15. Klicka på Save Profile eftersom du har en giltig modell, även om den inte är komplett ännu.

Kommentera gärna på vilket steg felet uppträder för dig. Kanske kan du fortsätta på din profil med de fyra staten från steg 9 ovan, men om inte det går, prova att skapa en helt ny exakt enligt stegen ovan.

mvh Andrea

Hej,

Nu vet jag varför det blev fel. Jag höll inne musknappen efter att ha klickat i cirkeln och drog pilen till nästa state - då kommer inte romben upp.

Nu när jag klickade i ett state efter ett annat så fungerade det. Kanske vore bra att lägga till så att man kan hålla inne knappen också (var mer intuitivt för min del). Då vet jag i alla fall hur man gör.

/Richard

1 Like