[Åtgärdad] Ingen data från Eon elmätare

Får ingen data från elmätaren men jag har aktiverat den i från Eons app för flera dagar sedan

Hur kommer jag vidare?

Hej,
det kom data till servern fram till i förrgår, men 2024-01-18 19:45:18 så hände det något och sen dess ser den avstängd ut. Om du inte redan gjort det, prova starta om enheten.
Sedan får du kontrollera att den har WiFi (vilket såg ut som ganska svag signalstyrka, -88dB).
Vidare, kolla att Disable internal pullup inte är ikryssad för L+G E360.
Sista tipset i nuläget är också Hur kontrollerar man vad elmätaren skriver på HAN-porten?

Hälsningar
Ola på Currently

Starta om den så ser knappen ut som nedan grå och inte möjligt att starta om

Var hittar jag detta om ”Disable internal pullup ”

Mvh Torbjörn

Hej, börja med att kolla på
Disable Internal Pullup
och
Webbinterface / web interface

Det betyder att din app inte har direktkontakt med enheten, antingen för att den är avstängd, inte har WiFi, eller är på ett annat subnät än appen/mobilen.

Tror det var dålig Wi-Fi täckning nu är den bättre samt att jag bara drog ur kontakten till enheten och på så vis starta om den.
Nu har det hoppat igång.

Tackar och för snabb support.

Mvh Torbjörn