L1, L2, L3 saknar värden trots betalar för tjänsten

Jag har betalat abonnemang 9kr per månad för att få tillgång till L1, L2 och L3. De syns i förbrukningsfönster men inga värden presenteras? Måste man ha MQTT igång för att det ska fungera?

Fungerar tydligen bara för månad? Ska det vara så? Borde ju fungera även för dygn ju

Hej Olle,
jag tror att problemet är att din enhets setting för “Cloud Mode” står kvar på “Appliances” även efter du börjat med abonnemanget. Den borde automatiskt ha ändrats till “Full”.
Har du möjlighet att ändra Cloud Mode till Full via webbinterfacet? Det borde ge min-max-värdena för fasströmmarna även per timme under dygnet.

mvh Andrea

Tack Andrea
Har ändrat till “Full” men får ingen respons när jag klickar på Save-knappen i webbinterfacet. Måste man köra i en viss webbläsare?

Mvh Olle

Stämmer dessa inställningar?

Hej Olle,
Det ser helt rätt ut för elmätare från Vattenfall, vilket du ser ut att ha :slight_smile:

Kikar jag i loggen ser det ut som du lyckats ändra till Full. Om inte:
Vi har verifierat med Chrome och Safari, så det ska funka att trycka Save.
Enheten startar om när man gjort en ändring av settings, så det kan ta 15-30s innan webbinterfacet har uppdaterat sig själv. Däremot ska status högre upp på sidan ändras från “online” till “restarting” ganska omedelbart. Reload av hela webbsidan är för den otåliga…

mvh Andrea

Tack Andrea

Fungerar nu :slight_smile:

Undrar dock över Fasmätningen. Har säkring 20A men enligt dygnsgrafen ser L1 ut att gå upp nära 25A men säkringen har inte gått sönder. Hur mäts detta. Kan det vara att den peakar väldigt kort tid (msec) vilket säkringen klarar av?

Hej Olle,
fint att det funkar!

Ja, huvudsäkringarna är oftast tröga säkringar. Och sannolikt är fasströmstyrkan från din elmätare max-värdet sedan senaste datapaket (2-10s beroende på elmätare).

mvh Andrea